En række regler i løsningen sikrer, at bestiller kun kan lave ændringer op til et vist antal timer før bestillingen skal afleveres. Det sikrer mindre spild og holder bestilleren op på, at de vil blive faktureret.
En gang månedligt kan kantineleder gennemgå alle bestillinger og rette disse til, hvis der er kommet sidste øjebliks tilretninger, der ikke har kunnet nå at blive lagt i løsningen. Herefter sender appen al data til en SharePoint liste, hvorefter hele herligheden overføres til økonomisystemet til afregning.
Når data sendes til økonomisystemet, sendes en notifikation til bestillinger om, at beløbet vil blive trukket og fra hvilken konto.
Løsningen er desuden udbygget med en integration til Outlook, så både mødelokale og bestilling kan fremgå af aftalen.
Med denne løsning er hele bestilling og afregning dermed blevet automatiseret og strømlinet og eventuelle fejlindtastninger er minimeret. Det sparer tid og frustrationer hos kantinepersonalet og sikrer, at der holdes styr på økonomien. Løsningen bliver i gennemsnit brugt 100 gange pr måned og har taget omtrent en uge at udvikle.